ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ Κομοτηνή 03-06-2013
ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Αρ. Πρωτ. 23244
Πλ Βιζυηνού 1
Τ.Κ. 69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ
Τηλ. 2531352419 - 2531352400
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2012
Η ετήσια έκθεση του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης του Δήμου Κομοτηνής για το έτος 2012, κοινοποιήθηκε στον κ. Δήμαρχο Κομοτηνής καθώς και στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κομοτηνής.
ΚΟΜΟΤΗΝΗ
ΙΟΥΝΙΟΣ 2013
ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ
Με την παρούσα έχω την τιμή στα πλαίσια των υποχρεώσεων μου σύμφωνα με το άρθρο 77 παρ. 5 ν. 3852/2010, να παρουσιάσω στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κομοτηνής την ετήσια έκθεσή μου για το έτος 2012. Είναι η πρώτη έκθεση που συντάσσεται για ένα πλήρες ημερολογιακό έτος, δεδομένου ότι η ετήσια έκθεση για το έτος 2011 αφορούσε το διάστημα από τον Μάρτιο 2011 έως τον Δεκέμβριο 2011, αφού ο θεσμός του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης στον Δήμο Κομοτηνής λειτουργεί από τον Μάρτιο 2011.
Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης στον Δήμο Κομοτηνής ξεπέρασε πλέον το αρχικό του «νηπιακό» στάδιο προσαρμογής. Η βασικός στόχος της νομιμοποίησης του θεσμού στα μάτια των δημοτών και της διοίκησης, καθώς και η επιδίωξή μου να χτιστεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον συμπαραστάτη και στους πολίτες ώστε να μη βλέπουν τον θεσμό ως άλλη μία γραφειοκρατική διαδικασία του ευρύτερου δημοσίου τομέα, επιτεύχθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγεί κατ’ αρχάς η εν γένει θετική αντίδραση στο θεσμό, τόσο των δημοτών όσο και των υπηρεσιών. Η θετική αντίδραση των δημοτών, συνάγεται από την επικοινωνία και τις ευχαριστίες των δημοτών, οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον χειρισμό των υποθέσεών τους. Η θετική αντίδραση των υπηρεσιών συνάγεται από την καλύτερη συνεργασία με τους υπαλλήλους που αντιλήφθηκαν τον ρόλο μου. Πρέπει να σημειωθεί ότι εξίσου θετική υπήρξε και η αντιμετώπιση που επεφύλαξαν στον θεσμό και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Έτσι ο θεσμός κατέστη περισσότερο γνωστός κυρίως μέσω των δημοτών που εξυπηρετήθηκαν, αλλά και μέσω των ΜΜΕ.
Προσπάθειά μου στα πλαίσια του διαμεσολαβητικού μου ρόλου, ήταν και είναι πρωταρχικά η επίλυση του προβλήματος και όχι η «λογική της καταγγελίας», η οποία ουσιαστικά υποσκάπτει την έννοια της διαμεσολάβησης, που στόχο έχει να εξευρεθούν τελεσφόροι τρόποι για την επίλυση των διαφορών και να εμπεδωθεί κλίμα ικανοποίησης με την λειτουργία του μηχανισμού επίλυσης σε όσο το δυνατόν ευρύτερο τμήμα της κοινωνίας.
Με αυτή τη έννοια, ο έλεγχος που καλείται να διεξαγάγει ένας κατ’ εξοχήν διαμεσολαβητικός μηχανισμός, όπως του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης, οφείλει, προκειμένου να είναι αποτελεσματικός, να εντάσσεται στην λογική της επίλυσης και όχι αυτή της καταγγελίας. Πρέπει, με άλλα λόγια, να λειτουργεί κατ’ αρχήν ως θεσμός υποβοηθητικός της εξεύρεσης λύσεων που υπακούουν σε λογικές θετικού αθροίσματος και συναίνεσης και όχι ως θεσμός τιμωρητικός, εκφραστής της λογικής του μηδενικού αθροίσματος και της σύγκρουσης. Στη σταδιακή ανάδειξη των πολλαπλών πλεονεκτημάτων του εναλλακτικού αυτού πολιτισμικού υποδείγματος προσέγγισης των διαφορών και στη διάχυσή του στον ευρύτερο χώρο της δημόσιας διοίκησης είναι ενταγμένος, από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του στον Δήμο Κομοτηνής, ο Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης (βλ. σχετ. β΄ ετήσια έκθεση Συνηγόρου του Πολίτη).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΔΟΜΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Το γραφείο του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης λειτουργεί στο πρώτο όροφο του δημαρχιακού καταστήματος στην Πλ. Βιζυηνού 1 στην Κομοτηνή και ο αριθμός τηλεφώνου του γραφείου, όπου μπορεί οποιοσδήποτε να επικοινωνεί μαζί μου είναι το 2531352419 καθώς και το τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου Κομοτηνής 2531352400.
Κατά το διάστημα Ιούλιος 2012 έως και Νοέμβριο 2012 σημαντικότατη υπήρξε η βοήθεια από πεντάμηνη συμβασιούχο υπάλληλο του Δήμου, η οποία απασχολήθηκε στο γραφείο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης, ενώ σήμερα στο γραφείο συστεγάζεται και η νέα υπηρεσία του Δήμου Κομοτηνής, η «γραμμή του δημότη».
Ένα από τα προβλήματα που συνεχίζω να αντιμετωπίζω, αλλά σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το έτος 2011, είναι η απροθυμία των δημοτών - πολιτών που επισκέπτονται το γραφείο να υποβάλλουν εγγράφως το αίτημα, καταγγελία ή αναφορά τους. Η απροθυμία αυτή όπως έχω ήδη επισημάνει έγκειται κυρίως, είτε στη μη γνώση γραφής (παρόλο που προθυμοποιούμαι να συντάξω εγώ για λογαριασμό τους το σχετικό έγγραφο), είτε διότι έχουν συνδέσει την υποβολή εγγράφου με την γραφειοκρατία του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα («κάνε την αίτηση και θα δούμε»). Για να μην ακυρωθεί ο σκοπός της θέσπισης του θεσμού, ήτοι η διαμεσολάβηση μεταξύ των πολιτών και των υπηρεσιών του δήμου και των νομικών προσώπων αυτού με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη, την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και την τήρηση της νομιμότητας, συνεχίζω να δέχομαι και προφορικά αιτήματα εφόσον αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία (π.χ. λήψη κάποιου εγγράφου από το Δήμο). Σε κάθε περίπτωση όμως, πρόθεσή μου παραμένει να εξαλειφθεί σταδιακά αυτό και με την πάροδο του χρόνου να τυποποιηθεί η διαδικασία ενώπιον του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.
Πρέπει να τονιστεί ότι το γραφείο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης ασχολήθηκε και βοήθησε σε πάρα πολλές περιπτώσεις δημότες, τα προβλήματα των οποίων δεν εντάσσονται στον πυρήνα των αρμοδιοτήτων του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης, όπως θέματα συντάξεων, ΚΕΠΑ, ή προβλήματα σχετικά με το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών ΕΕΤΗΔΕ, το γνωστό ως χαράτσι, κλπ., συνοδεύοντας πολλές φορές και τους δημότες στις αρμόδιες υπηρεσίες. Θεωρώ ότι με τον τρόπο αυτό, πέραν του ότι προσφέρθηκε μεγάλη βοήθεια, κυρίως προς συμπολίτες μας με ιδιαίτερα προβλήματα (ηλικιωμένοι, μακροχρόνια άνεργοι, ανάπηροι, πολύτεκνοι, άτομα με χαμηλό εισόδημα κλπ.) οι οποίοι πραγματικά βρήκαν «συμπαράσταση», κατανόηση και βοήθεια στο πρόβλημα τους, τονώθηκε το κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον συμπαραστάτη και στους πολίτες, ώστε να μη βλέπουν τον θεσμό ως άλλη μία γραφειοκρατική διαδικασία του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΑΝ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
- Παράπονο δημότη (ΑΜΕΑ) ότι δεν γίνεται επαρκής επιτήρηση στις ειδικές θέσεις παρκαρίσματος για ΑΜΕΑ, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να βρει θέση παρκαρίσματος, διότι τις καταλαμβάνουν αυτοκίνητα που δεν χρησιμοποιούνται από ΑΜΕΑ. Έγινε άμεση επισήμανση στον προϊστάμενο της δημοτικής αστυνομίας για την επίδειξη ιδιαίτερης προσοχής ώστε στις θέσεις παρκαρίσματος που προορίζονται για ΑΜΕΑ να παρκάρουν μόνο όσα οχήματα φέρουν το ειδικό σήμα. Κατόπιν επικοινωνίας μου με τον δημότη τουλάχιστον τρεις φορές μετά την διατύπωση του παραπόνου του και σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, μου ανέφερε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί πάρα πολύ.
- Αίτημα – παράπονο δημότισσας για πιο συχνή αποκομιδή σκουπιδιών από τον οικισμό Αρωγής κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Άμεση ενημέρωση στην υπηρεσία καθαριότητας και τουλάχιστον για την περίοδο αιχμής του θέρους (15 Ιουλίου – 15 Αυγούστου) κατόπιν επικοινωνίας και με την δημότισσα, υπήρξε συχνότερη επίσκεψη απορριμματοφόρου.
- Έγγραφη αναφορά εργολάβου – δημότη (υπ’ αριθ. πρωτ. 39421/16-07-2012), με την οποία για τους λόγους που αναφέρονται σ’ αυτήν, μου ζητούσε να διαμεσολαβήσω, επειδή καθυστερεί η Διεύθυνση Ποιότητας Ζωής και Περιβάλλοντος (ήδη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης) του Δήμου Κομοτηνής, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να υπογράψει ως ανάδοχος την σύμβαση ανάθεσης υπηρεσιών καθαριότητας δημοτικών κτιρίων στην οποία αναφέρεται. Στην ίδια αναφορά του αναφέρεται σε πλημμέλειες και σφάλματα της Διεύθυνσης Ποιότητας Ζωής και Περιβάλλοντος (ήδη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης) του Δήμου Κομοτηνής, ενώ καταγγέλλει και συμπεριφορά συγκεκριμένης υπαλλήλου της ανωτέρω υπηρεσίας, κατά την συνεδρίαση της 20-01-2012 της οικονομικής επιτροπής. Ζήτησα και έλαβα όλα τα σχετικά έγγραφα που αφορούν την υπόθεση, προέβην δε σε ακρόαση των μαγνητοφωνημένων πρακτικών της συνεδρίασης της 20-01-2012 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κομοτηνής, προκειμένου να ερευνήσω τα όσα καταγγέλθηκαν για την συγκεκριμένη υπάλληλο την οποία και κάλεσα για να μου παραθέσει την άποψη της σχετικά με τα όσα διαλαμβάνονται στην αναφορά. Όσον αφορά την υπογραφή της σύμβασης, εστάλη άμεσα από την ανωτέρω υπηρεσία αντίγραφο της σύμβασης καθώς και πρόσκληση προς τον εργολάβο για υπογραφή της σύμβασης, το οποίο και αποτελεί και ικανοποίηση του αιτήματός του. Τα όσα καταγγέλθηκαν για την υπάλληλο αποδείχθηκαν αβάσιμα. Ο δημότης έλαβε την υπ’ αριθ. πρωτ. 42863/01-08-2012 έγγραφη απάντησή μου.
- Παράπονο δημότη – επαγγελματία, ότι κατόπιν εργασιών που έγιναν στο πεζοδρόμιο της οδού Συντάγματος Κρητών λίγο πριν την διασταύρωση με την οδό Μπακάλμπαση, επήλθε καθίζηση, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί λακκούβα επικίνδυνη για του πεζούς – χρήστες του πεζοδρομίου. Αν και είχε ενημερώσει, όπως ισχυρίστηκε, το πρόβλημα δεν είχε ακόμη αποκατασταθεί. Ενημέρωσα την αρμόδια υπηρεσία, η οποία εντός εβδομάδος απεκατέστησε το πρόβλημα.
- Αιτήματα πολιτών κατά την διάρκεια του καλοκαιριού για μάζεμα κλαδιών στον οικισμό παραλίας Μέσης και στην οδό Μπότσαρη (πλησίον σε κάδους απορριμμάτων). Πραγματοποιήθηκε η αποκομιδή των κλαδιών.
- Αιτήματα για αντικατάσταση λαμπών φωτισμού και κατεστραμμένων κάδων απορριμμάτων σε διάφορα σημεία της πόλης (5 περιπτώσεις).
- Αίτημα για απομάκρυνση επικίνδυνης ετοιμόρροπης σιδερένιας κολώνας από στάση λεωφορείων στην γωνία των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Κίου. Υπεβλήθη γραπτό αίτημα προς την τεχνική υπηρεσία, η οποία και προέβη στην απομάκρυνση της σιδερένιας κολώνας.
- Προώθηση θεμάτων απαλλοτριώσεων τόσο σε θέματα αποζημιώσεων και συμβιβαστικών επιλύσεων, όσο και για προώθηση πράξεων απαλλοτρίωσης (4 περιπτώσεις).
- Ενδιαφέρον επίσης υπήρξε από αρκετούς δημότες και πολίτες σχετικά με την έκδοση αδειών πλανόδιου εμπορίου, αδειών για την λαϊκή αγορά κλπ. (2 περιπτώσεις).
- Αίτημα δημότη για συνδρομή μου στην προσπάθεια ακρωτηριασμένου συνδημότη μας να αποκτήσει αναπηρικό καρότσι. Επικοινώνησα με τους κ.κ. Ταξιλδάρη και Σωτηρακόπουλο καθώς και με την Πρόνοια και το σύλλογο «Περπατώ», από όπου με ενημέρωσαν ότι είχαν γίνει ήδη ενέργειες για τον συγκεκριμένο συνδημότη μας, ο οποίος τελικά και πήρε το αναπηρικό καρότσι. Μάλιστα πρότεινα να γίνονται από το πρόγραμμα «βοήθεια στο σπίτι» και κάποιες επισκέψεις στον συνδημότη μας για παροχή ψυχολογικής υποστήριξης.
- Αίτημα δημότισσας για τον καθαρισμό και ευπρεπισμό χώρου πρασίνου επί της οδού Υψηλάντου. Άμεση ανταπόκριση από την υπηρεσία καθαριότητας και πρασίνου.
- Αιτήματα δημοτών για καθαρισμό χόρτων, κοπή κλαδιών δέντρων τα οποία όμως δυστυχώς βρίσκονται σε ιδιόκτητα οικόπεδα και δεν μπορεί η υπηρεσία του δήμου να επέμβει λόγω του ότι πρόκειται για ιδιωτικούς χώρους (3 περιπτώσεις).
- Έγγραφη αναφορά – αίτηση δημότη (υπ’ αριθ. πρωτ. 37260/03-07-2012), με την οποία για τους λόγους που αναφέρονται σ’ αυτήν, μου ζητούσε να διαμεσολαβήσω διότι η υπηρεσία του Τμήματος Πολεοδομίας Δήμου Κομοτηνής, καθυστερούσε να προβεί στην ανάκληση οικοδομικής άδειας αλλαγής χρήσης που είχε εκδώσει. Επισκέφθηκα την Διεύθυνση Πολεοδομίας Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα τον Προϊστάμενο του Τμήματος Πολεοδομίας κο Στέργιο Πετρίδη, ο οποίος επικαλέστηκε φόρτο εργασίας για την καθυστέρηση αυτή και εντός λίγων ημερών ικανοποίησε το αίτημα του δημότη. Ο δημότης έλαβε έγγραφη απάντησή μου.
- Προφορικά παράπονα για καθυστέρηση τόσο σε θέματα έκδοσης αδειών όσο και σε καθυστέρηση ικανοποίηση διάφορων αιτημάτων δημοτών τόσο από πολιτικούς μηχανικούς όσο και από απλούς δημότες για την υπηρεσία του Τμήματος Πολεοδομίας Δήμου Κομοτηνής (3 περιπτώσεις).
- Έγγραφη αίτηση δημότη (υπ’ αριθ. πρωτ. 37672/05-07-2012), με την οποία μου ζητούσε να διαμεσολαβήσω, για την τοποθέτηση κάδου απορριμμάτων στον χώρο του πάρκου όπισθεν του Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας. Επισκέφθηκα τον χώρο του πάρκου όπισθεν του Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας όπου βρίσκεται και η παιδική χαρά και διαπίστωσα ότι σε απόσταση είκοσι μέτρων περίπου από τον χώρο που αναφέρει η αίτηση, υπάρχουν τρεις μεγάλοι κάδοι απορριμμάτων, ενώ στον χώρο της παιδικής χαράς υπάρχουν μικροί κάδοι απορριμμάτων. Τα παραπάνω μου επιβεβαίωσε και η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Κομοτηνής. Μάλιστα η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Κομοτηνής απέστειλε και συνεργείο το οποίο προέβη στον γενικότερο καθαρισμό του χώρου. Ο δημότης έλαβε έγγραφη απάντησή μου.
- Καταγγελία δημότη ότι επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου αδιέξοδος ΣΤ΄ και στο κανάλι των όμβριων υδάτων ρίχνονται λήμματα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται εστία μόλυνσης και να αναδύονται άσχημες οσμές. Επικοινώνησα άμεσα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ κ. Καρασταύρου, ο οποίος και επιλήφθηκε του θέματος.
- Παράπονο δημότη ότι η πόλη έχει γεμίσει με άσεμνες αφίσες διαφημίσεως νυχτερινού κέντρου, οι οποίες μάλιστα έχουν αναρτηθεί και έξω από σχολεία και θρησκευτικούς χώρους. Επέστησα την προσοχή στην αρμόδια υπηρεσία ώστε να τηρούνται πλήρως οι προϋποθέσεις για την παροχή άδειας αφισοκόλλησης, καθώς και στην δημοτική αστυνομία για το θέμα αυτό.
ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Τους μήνες Ιανουάριο 2012 έως και Μάρτιο 2012, τουλάχιστον εκατό (100) πολίτες προσήλθαν και εξυπηρετήθηκαν από το γραφείο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης του δήμου Κομοτηνής, στα πλαίσια της συνεργασίας του Δήμου Κομοτηνής με τον Δικηγορικό Σύλλογο Ροδόπης, για ενημέρωση και παροχή βοήθειας κυρίως σε ειδικές κατηγορίες ατόμων (μακροχρόνια άνεργοι, ανάπηροι, πολύτεκνοι, άτομα με χαμηλό εισόδημα κλπ.), όσον αφορά το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), το γνωστό ως χαράτσι, που καταβάλλονταν μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Το γραφείο ενημέρωνε όλους τους πολίτες για το τέλος (ΕΕΤΗΔΕ), τις προϋποθέσεις απαλλαγής του ή μειωμένης καταβολής του, ενώ υπέβαλλε ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις για πολίτες οι οποίοι είχαν τις προϋποθέσεις απαλλαγής του ή μειωμένης καταβολής του. Όπως προανέφερα αν και τα παραπάνω δεν εντάσσονται στον πυρήνα των αρμοδιοτήτων του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης, θεωρώ ότι προσφέρθηκε μεγάλη βοήθεια, κυρίως προς συμπολίτες μας με ιδιαίτερα προβλήματα (μακροχρόνια άνεργοι, ανάπηροι, πολύτεκνοι, άτομα με χαμηλό εισόδημα κλπ.) οι οποίοι πραγματικά βρήκαν «συμπαράσταση», κατανόηση και βοήθεια στο πρόβλημα τους.
- Όπως προαναφέρθηκε το γραφείο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης του δήμου Κομοτηνής βοήθησε σε πάρα πολλές περιπτώσεις δημότες, σε θέματα συντάξεων (κυρίως ΟΓΑ), ΚΕΠΑ κλπ.. Το γραφείο επικοινωνούσε με τους αρμόδιους ασφαλιστικούς οργανισμούς και φορείς, αναζητώντας την αιτία, καθώς και τον τρόπο για την επίλυση του προβλήματος των δημοτών, τους οποίους και ενημέρωνε.
- Υπήρξε συνεργασία με δικηγόρους του Δικηγορικού Συλλόγου Ροδόπης για παροχή δωρεάν νομικών υπηρεσιών σε συμπολίτες οι οποίοι λόγω οικονομικών προβλημάτων αδυνατούσαν να ζητήσουν νομική βοήθεια.
- Συνεργασία για τρέχοντα ζητήματα του δήμου γενικότερου ενδιαφέροντος με τον Δήμαρχο, τους αντιδημάρχους, τους δημοτικούς συμβούλους, την γραμματέα, αλλά και τους προϊσταμένους του Δήμου.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το αποτέλεσμα της διαμεσολάβησης για την επίλυση των αιτημάτων-καταγγελιών-αναφορών θεωρείται ικανοποιητικό με θετική ανταπόκριση από την πλευρά των δημοτικών υπαλλήλων, οι οποίοι πλέον αντιλήφθηκαν τον ρόλο μου.
Συνολικά περίπου το 90% των υποθέσεων αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς από το γραφείο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης του δήμου Κομοτηνής, ενώ το υπόλοιπο περίπου 10% των υποθέσεων, αφορούσε περιπτώσεις όπου δεν μπορούσε να επέμβει ο Δήμος.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προϋπήρχε αλλά αναδείχθηκε κατά το έτος 2012, είναι η λειτουργία της Πολεοδομίας με τα συσωρευμένα προβλήματα ετών του τ. Ν.Δ. Ροδόπης, που καθυστερούν αιτήματα πολιτών, σε πολλές περιπτώσεις και χρόνια. Ο μικρός αριθμός εξειδικευμένων υπαλλήλων (τοπογράφων, πολιτικών μηχανικών κλπ.) σε συνδυασμό με τον τεράστιο φόρτο εργασίας για τα δεδομένα του δήμου, είναι η αιτία της καταστάσεως αυτής.
Στα θετικά για την εξυπηρέτηση των πολιτών πρέπει να καταγραφεί, ότι τα περισσότερα προβλήματα, που προέκυπταν κυρίως από την εφαρμογή και προσαρμογή του Δήμου Κομοτηνής στα νέα δεδομένα του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) ξεπεράστηκαν κατά μεγάλο βαθμό. Στα αρνητικά, οι συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία καθώς και η ύπαρξη κάποιων αναχρονιστικών εγκυκλίων συνεχίζουν να δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του δημότη αντί να την διευκολύνουν.
Σε κάθε περίπτωση πάντως θεωρώ ότι ο σκοπός του θεσμού, δηλαδή τόσο η βοήθεια του πολίτη στο να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημά του, όσο και η αποσυμφόρηση του δημάρχου και άλλων αιρετών οργάνων από τη συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών, εξυπηρετήθηκε ικανοποιητικά και για το δεύτερο έτος λειτουργίας του θεσμού.
Κομοτηνή 03-06-2013
Με τιμή
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ι. ΕΡΕΛΙΑΔΗΣ
ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ